- Uczestnicy eRajdu 2021, organizowanego przez WysokieNapięcie.pl, a wspieranego przez PKO Leasing, dotarli do celu - Punta Marroqui nad Cieśniną Gibraltarską, najbardziej wysuniętego na południe punktu Europy.
- Podróż samochodem elektrycznym, ma odpowiedzieć na pytanie, czy elektryk to wyłącznie auto do miasta, czy infrastruktura stacji ładujących pozwala podróżować po Europie sprawnie i bezproblemowo?
Misja wykonana, tak w dwóch słowach można podsumować cel - dotarcie do południowego krańca Europy, który w weekend został osiągnięty przez uczestników eRajdu 2021. W tym roku partnerem rajdu o dystansie 8 tys. km, wiodącego przez kilkanaście państw Europy, został PKO Leasing, największa w Polsce firma leasingowa, oferująca również finansowanie aut w pełni elektrycznych.
Nie tylko elektryki, ale również hybrydy, są dostępne na Automarket.pl – pierwszej w Polsce platformie do nabycia aut nowych i używanych w atrakcyjnym finansowaniu, z której korzystać mogą zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci indywidualni.
-Z chęcią wspieramy inicjatywy takie jak eRajd 2021, których misją jest edukowanie na temat korzyści wynikających z użytkowania aut elektrycznych, począwszy od ekologii, po optymalizację kosztów, kończąc na wzroście komfortu w przemierzaniu dużych odległości bez obawy o brak stacji ładujących w Europie - mówi Maciej Matelski, dyrektor Biura Kompetencji ds. Rynku Samochodów Osobowych PKO Leasing. Widzimy potencjał w rozwoju elektromobilności, który jest zarówno potrzebny, jak i nieunikniony. Dlatego w naszej ofercie mamy auta nisko i zeroemisyjne– dodaje.
Branża leasingowa przyszłością elektromobilności
Leasing to obecnie najpopularniejsza forma finansowania aut elektrycznych. Sektor MSP odpowiada za zdecydowaną większość rejestracji elektryków w naszym kraju, co prowadzi do prostego wniosku, że rozwój elektromobilności w Polsce w dużej mierze zależy właśnie od branży leasingowej. Jak wynika z opracowanego na zlecenie PKO Banku Polskiego i PKO Leasing „Badania rynku aut elektrycznych (MSP) , co piąta firma rozważa wybór pojazdów elektrycznych w przyszłości.
Kupiłbym elektryka, ale…
Jedną z głównych barier wśród klientów branży leasingowej, zniechęcających do zakupu elektryka, jest jego wysoka cena. Rozwiązaniem może okazać się wsparcie, które przedsiębiorcy mogą uzyskać w uruchomionym właśnie rządowym programie dopłat „Mój elektryk”, w którym możliwe jest otrzymanie dofinansowania do leasingu lub zakupu auta elektrycznego. Kolejną przeszkodą jest wciąż niedostateczna liczba stacji ładujących na naszym rodzimym rynku. Uczestnicy eRajdu 2021 przekazują jednak optymistyczne informacje, że poziom „zielonego” przygotowania różnych państw do przemierzania Europy elektrykiem, z roku na rok jest coraz lepszy. Jak na tym tle wypada Polska? Można się o tym przekonać, śledząc relację na żywo: www.wysokienapiecie.pl.
* Badanie stanowi część raportu „Floty pojazdów kluczem do elektromobilności” opracowanego przez PKO Leasing we współpracy z Masterlease i Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.