Przejdź to głównej części strony

Stłuczka dwóch samochodów

Zgłaszanie szkody

Jeśli przedmiot leasingu, wynajmu lub dzierżawy w PKO Leasing uległ uszkodzeniu, poinformuj nas o tym.

 

Zgłaszając nam szkodę, zyskujesz:

 

  • Profesjonalną obsługę. Nasi wykwalifikowani eksperci zajmą się za Ciebie wszystkimi formalnościami i obsługą szkody.
  • Przyspieszenie rozliczenia i zamknięcia szkody.
  • Rozliczenie podatku VAT. Zadbamy o odpowiednie dla Ciebie rozliczenie podatkowe.
  • Szeroki wybór serwisów współpracujących. Oferujemy Ci dostęp do wielu sprawdzonych serwisów.
  • Pojazd zastępczy. Pomożemy Ci w organizacji pojazdu zastępczego na czas naprawy.

Zadzwoń na naszą infolinię: 801 887 887 lub skorzystaj z Portalu Klienta.

Pytania i odpowiedzi

  • W celu sprawnego zgłoszenia szkody, przed kontaktem z infolinią PKO Leasing, przygotuj dokumenty:

    • umowę leasingu/wynajmu/dzierżawy/pożyczki
    • dowód rejestracyjny pojazdu
    • prawo jazdy kierowcy
    • oświadczenie sprawcy
    • notatkę policyjną
    • polisę ubezpieczenia
    • sprawdź stan licznika
  • Tak, przysługuje Ci samochód zastępczy na czas naprawy, jeśli korzystasz z sieci naprawczej PKO Leasing. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń na infolinię PKO Leasing: 801 887 887.

  • Jeśli naprawa odbywa się w sieci PKO Leasing, rozliczenie podatku VAT nastąpi przez PKO Leasing bez angażowania Twoich środków. Wybierając serwis spoza sieci, musisz pokryć VAT od wartości naprawy.

  • Rekomendujemy serwisy z sieci naprawczej PKO Leasing, ponieważ naprawa w tej sieci nie wymaga angażowania własnych środków. Naprawiając pojazd w sieci, otrzymasz pojazd zastępczy na czas naprawy. Wybierając serwis z poza sieci musisz uzyskać pełnomocnictwo do likwidacji szkody od PKO Leasing oraz pokryć VAT od wartości naprawy.

  • W przypadku szkody majątkowej prosimy o zgłoszenie szkody bezpośrednio do ubezpieczyciela, w którym została zawarta polisa i w drugiej kolejności na infolinię PKO Leasing.

    • Zgłoś niezwłocznie kradzież na policję
    • Odbierz potwierdzenie z policji o zgłoszeniu zdarzenia
    • Zgłoś szkodę do Towarzystwa Ubezpieczeń
    • Zgłoś szkodę na infolinię PKO Leasing: 801 887 887
  • Naprawiając pojazd w sieci PKO Leasing, użytkujesz zastępcze auto przez cały czas naprawy. W przypadku wystąpienia szkody całkowitej pojazd zastępczy zdajesz po zakwalifikowaniu szkody jako całkowitej przez Towarzystwo Ubezpieczeń.

  • W takim przypadku ubezpieczyciel rozliczy szkodę na podstawie różnicy pomiędzy wartością pojazdu w dniu szkody a wartością pozostałości, czyli tzw. wraku pojazdu. Należy wtedy wypełnić wniosek dyspozycji sprzedaży pozostałości pojazdu po szkodzie całkowitej.

    Jeśli nie zamierzasz kupić uszkodzonego pojazdu, prosimy o przesłanie wszystkich dokumentów pojazdu (oryginał dowodu rejestracyjnego bądź oryginał pokwitowania zabrania dowodu rejestracyjnego, książkę serwisową i gwarancyjną, książkę instrukcji obsługi, drugi kluczyk – jeden powinien znajdować się przy pojeździe, polisy Ubezpieczeniowe) na adres:

    PKO Leasing S.A.
    SZKODY CAŁKOWITE
    ul. Świętokrzyska 36, 00-116 Warszawa

  • Oględziny pojazdu przez rzeczoznawcę nie zawsze są konieczne. Zgłaszając szkodę do PKO Leasing, otrzymasz skierowanie do serwisu współpracującego. W zależności od rozmiaru szkody serwisy mogą wykonywać wstępną likwidację szkody bez konieczności wizyty rzeczoznawcy lub zgłoszą oględziny do Towarzystwa Ubezpieczeń za Ciebie.

  • W przypadku osób rannych wezwij na miejsce zdarzenia pogotowie i policję. Zabezpiecz prawa regresowe i spisz oświadczenie ze sprawcą zdarzenia.

    Oświadczenie powinno zawierać:

    • opis kolizji (datę, miejsce, opis okoliczności)
    • dane poszkodowanego i sprawcy w tym dane kontaktowe 
    • nazwę firmy, w której ubezpieczony jest pojazd sprawcy
    • numer polisy sprawcy zdarzenia
    • dane pojazdów biorących udział w wypadku lub kolizji
    • podpis sprawcy

    Zgłoś szkodę na infolinię PKO Leasing: 801 887 887.