Pytania i odpowiedzi
Jakie dokumenty muszę przygotować, aby zgłosić szkodę?
W celu sprawnego zgłoszenia szkody, przed kontaktem z infolinią PKO Leasing, przygotuj dokumenty:
- umowę leasingu/wynajmu/dzierżawy/pożyczki
- dowód rejestracyjny pojazdu
- prawo jazdy kierowcy
- oświadczenie sprawcy
- notatkę policyjną
- polisę ubezpieczenia
- sprawdź stan licznika
Czy przysługuje mi samochód zastępczy?
Tak, przysługuje Ci samochód zastępczy na czas naprawy, jeśli korzystasz z sieci naprawczej PKO Leasing. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń na infolinię PKO Leasing: 801 887 887.
Kto rozlicza podatek VAT za naprawę?
Jeśli naprawa odbywa się w sieci PKO Leasing, rozliczenie podatku VAT nastąpi przez PKO Leasing bez angażowania Twoich środków. Wybierając serwis spoza sieci, musisz pokryć VAT od wartości naprawy.
Jaki warsztat mogę wybrać przy naprawie?
Rekomendujemy serwisy z sieci naprawczej PKO Leasing, ponieważ naprawa w tej sieci nie wymaga angażowania własnych środków. Naprawiając pojazd w sieci, otrzymasz pojazd zastępczy na czas naprawy. Wybierając serwis z poza sieci musisz uzyskać pełnomocnictwo do likwidacji szkody od PKO Leasing oraz pokryć VAT od wartości naprawy.
Jak mogę zgłosić szkodę z ubezpieczenia majątkowego?
W przypadku szkody majątkowej prosimy o zgłoszenie szkody bezpośrednio do ubezpieczyciela, w którym została zawarta polisa i w drugiej kolejności na infolinię PKO Leasing.
Co powinienem zrobić w przypadku kradzieży samochodu?
- Zgłoś niezwłocznie kradzież na policję
- Odbierz potwierdzenie z policji o zgłoszeniu zdarzenia
- Zgłoś szkodę do Towarzystwa Ubezpieczeń
- Zgłoś szkodę na infolinię PKO Leasing: 801 887 887
Jak długo mogę korzystać z samochodu zastępczego?
Naprawiając pojazd w sieci PKO Leasing, użytkujesz zastępcze auto przez cały czas naprawy. W przypadku wystąpienia szkody całkowitej pojazd zastępczy zdajesz po zakwalifikowaniu szkody jako całkowitej przez Towarzystwo Ubezpieczeń.
Co w przypadku stwierdzenia szkody całkowitej?
W takim przypadku ubezpieczyciel rozliczy szkodę na podstawie różnicy pomiędzy wartością pojazdu w dniu szkody a wartością pozostałości, czyli tzw. wraku pojazdu. Należy wtedy wypełnić wniosek dyspozycji sprzedaży pozostałości pojazdu po szkodzie całkowitej.
Jeśli nie zamierzasz kupić uszkodzonego pojazdu, prosimy o przesłanie wszystkich dokumentów pojazdu (oryginał dowodu rejestracyjnego bądź oryginał pokwitowania zabrania dowodu rejestracyjnego, książkę serwisową i gwarancyjną, książkę instrukcji obsługi, drugi kluczyk – jeden powinien znajdować się przy pojeździe, polisy Ubezpieczeniowe) na adres:
PKO Leasing S.A.
SZKODY CAŁKOWITE
ul. Świętokrzyska 36, 00-116 WarszawaCzy konieczna jest wizyta rzeczoznawcy?
Oględziny pojazdu przez rzeczoznawcę nie zawsze są konieczne. Zgłaszając szkodę do PKO Leasing, otrzymasz skierowanie do serwisu współpracującego. W zależności od rozmiaru szkody serwisy mogą wykonywać wstępną likwidację szkody bez konieczności wizyty rzeczoznawcy lub zgłoszą oględziny do Towarzystwa Ubezpieczeń za Ciebie.
Co w przypadku gdy nie jestem sprawcą szkody?
W przypadku osób rannych wezwij na miejsce zdarzenia pogotowie i policję. Zabezpiecz prawa regresowe i spisz oświadczenie ze sprawcą zdarzenia.
Oświadczenie powinno zawierać:
- opis kolizji (datę, miejsce, opis okoliczności)
- dane poszkodowanego i sprawcy w tym dane kontaktowe
- nazwę firmy, w której ubezpieczony jest pojazd sprawcy
- numer polisy sprawcy zdarzenia
- dane pojazdów biorących udział w wypadku lub kolizji
- podpis sprawcy
Zgłoś szkodę na infolinię PKO Leasing: 801 887 887.